mandag 22. august 2011

Hebenwerke Heisen

Må si dette er et annet ledes Tyskland en det jeg har vært vant til når vi har sust på autobhanen med bil her nede tidligere.

Kanalene ligger utrolig skjermet, lange tider ser en ikke annet en skog, svære marker, og faktisk overaskende mye fin natur.
Minuset er at de derfor ofte ligger en stykke vekke fra større byer, gjerne i utkanten som her vi ligger i Hannover nå.
Og det er en definitiv internett ørken her. ... Nytt ord...internettørken,, derfor vanskelig med oppdateringer i det siste. I motsetning til marinaene langs kysten her nede, som alle hadde nettdekning, så er det et ukjent begrep i marinaene på kanalene..
Men så oppdaget fletta et hotell, og her sitter jeg nå med min Bitburger, og lesker gull strupen... he he


Vel som tidligere bilde viste var vi en kort stund på Elben, gedigen elv som renner videre ned mot Hamburg, der dreiet vi inn på en kanal, og etter en stund så vi monster heisen i horisonten.

Bilder kan vanskelig igjengi dette byggverket, men viser vel litt..


Heisen forut, dobbel sådan, men den ene under overhaling


"Der Sports booten kasten si los " skrikes det over høytaleren, og vi gjør oss klar og siger frem etter svære elvegriser på 150 meters lengde.. Ja Ja , jeg vet det, jeg hadde ikke tysk på skolen,bare 250 episoder med Derick, men slik hørtes det ut...


Vente litt til lekterene er fortøyd, propellstrømmen deres er syk, og en må ikke komme inn i den uten og være godt fortøyd selv, ellers seiler en faen i vold..... samme gjelder slusene-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar